Fjortis?

Såhär står det om fjortisar på wikipedia

Fjortis (efter fjorton år) är en oftast nedsättande beteckning på någon i de yngre tonåren som beter sig omoget, osäkert, naivt och pubertalt, men som tar varje chans att visa hur mogen och självsäker han/hon är. Ordet kan även användas i överförd mening om personer i andra åldersgrupper; fjortis är då inte en ålder utan en livsstil. De tjejer som kallas "fjortisar" har ofta mycket smink, bloggar gärna och kräver uppmärksamhet.

Hmm, bloggar gärna.. Betyder det då att alla som har en blogg är fjortisar? Nej, så är det inte. Det finns ju tanter i upp mot 60 års åldern som har bloggar och det finns ju dom som har bloggar enbart för att visa vad dom stickar.
Jag är då ingen fjortis, för jag gjorde ett fjortistest och enligt det är jag bara 33,3% ;P
(Kolla hur mycket fjortis du är: http://www.fjortispoang.se/ )

Jag gjorde ett IQ test bara för att jag har lite att göra. Man ska ju kunna en massa svåra ord, men vem i helvette använder ord som "Ekvivalent" och "Prosaisk"??!!  Vad är det för ord ens? Jamens jag kanske är jättesmart fast inte kan såna där ord, blir jag då mindre smart? Fast aja, jag är ju inte super duper smart men jag duger =)
Jag fick då 111 i IQ =]

Puss hej <3

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0